Potvrzeno, v Rožnově sídlí nejúspěšnější domácí pivovar v republice

16_2_pivni pecet foto
Na fotce jsou zleva Lukáš Vavříček (druhý sládek) a Petr Kubín (hlavní sládek).

Popper, Rothschild a Habsburg. To jsou tři piva z Rožnovského pivovaru, která stanula na stupních vítězů v rámci prestižní mezinárodní pivovarnické přehlídky International Beer Fest. Podobnou bilancí se nemůže pochlubit žádný jiný pivovar u nás, což z Rožnova dělá město pivu zaslíbené.

Soutěž o Zlatou pivní pečeť se konala v Českých Budějovicích ve dnech 1. – 6. února. Rožnovský pivovar získal první místo v kategorii světlých speciálů se šestnáctistupňovým Popperem a mezi polotmavými pivy kralovala „třináctka“ Rothschild. Dominanci mezi minipivovary ztvrdilo třetí místo, které bral v kategorii tmavých piv šestnáctistupňový Habsburg.

Hlavním důvodem úspěchu mohou být použité technologie. „Díky dotacím jsme mohli nakoupit zařízení, pomocí kterého můžeme zvyšovat kvalitu piva. Vítězné várky byly uvařeny na úplně nové varně,“ konstatoval hlavní sládek Petr Kubín s tím, že základem dobrého piva je i dokonalá sanitace pivovarského zařízení.

„Nepoužíváme žádné chmelové ani sladové výtažky, ale přírodní suroviny: moravský slad, žatecký chmel, pivovarské kvasnice a kvalitní vodu,“ popisuje druhý sládek Rožnovského pivovaru Lukáš Vavříček.

Soutěžní přehlídky se letos zúčastnilo rekordních 225 pivovarů ze tří kontinentů, které do soutěže o Zlatou pivní pečeť přihlásily 1110 piv a ciderů. Rožnovský pivovar ale nesklízí úspěchy jen mezi profesionálními hodnotiteli, ale především u zákazníků.

„Naši produkci nelze koupit v žádné pivotéce nebo ochutnat někde v hospůdce. Vše, co se u nás vyprodukuje, také se u nás vypije či prodá. Situace je v současné době taková, že poptávka výrazně převyšuje nabídku,“ uvedl Vavříček.

Situaci, která je snem každého obchodníka, potvrzuje i spolumajitel pivovaru Tomáš Kupčík: „Sjíždí se k nám lidé z celé republiky a hrozně nadávají, když si chtějí pivo odvézt a ono není. Ti, kteří Rožnovem projíždí, si jej od nás kupují a vozí ho do Polska, na Slovensko a do dalších koutů.“

„Lidi se zajímají o vysokostupňové kvalitní speciály, protože ty se nikde nedají koupit. Velké pivovary chrlí desetistupňová piva a nám se tím pádem vytváří prostor pro výrobu a prodej speciálů,“ nastiňuje Kupčík způsob, jakým mohou malé pivovary úspěšně fungovat ve stínu velkých pivovarních koncernů.