Pro někoho je marketing jen synonymem reklamy, ale ve skutečnosti marketingová komunikace není zdaleka takové přesvědčování, jak jsme u reklamy zvyklí. Marketingová komunikace je často hodně užitečná. Začal bych tím, že podle J. Mikeše: „marketingové komunikace jsou veškeré relevantní komunikace s trhem“.  Dále pro vysvětlení doplnil o další citaci od Boučkové, že „Za marketingovou komunikaci se považuje každá forma řízené komunikace, kterou firma používá k informování, přesvědčování nebo ovlivňování spotřebitelů, prostředníků i určitých skupin veřejnosti. Je to záměrné a cílené vytváření informací, které jsou určeny pro trh, a to ve formě, která je pro cílovou skupinu přijatelná“.

Marketingová komunikace informuje a co dál?

Z výše uvedených citací je patrné, že marketingová komunikace informuje, přesvědčuje a ovlivňuje naší cílovou skupinu. To je hlavní cíl a prostředky, kterými toho je třeba dosáhnout, jsou různé. Tyto prostředky nazýváme jako formy, kterými oslovujeme spotřebitele či cílovou skupinu.

Formy komerčních komunikací

  • Reklama (Advertising)
  • Přímý marketing (Direct marketing)
  • Podpora prodeje (Sales Promotion)
  • Práce s veřejností (Public Relation)
  • Sponzoring
  • On-line komunikace

Pokud potřebujete na marketingového specialistu, tak si vyberte někoho ze seznamu na webu www.marketingovy-specialista.cz.